Nortzuk garen

HISTORIA

1977-78 ikasturtean, gurasoek, irakasleek eta herri-erakundeek Udal Ikastolaren hastapenak burutu zituzten ezaugarri esanguratsuekin: publikoa, euskalduna eta berritzailea pedagogikoki.

Asmoa zen hiru alderdi horietan une hartan zegoen hutsunea betetzea. Iruñeko Udal Ikastola hiru ikastetxeek osatzen zuten: Amaiur, Axular eta Hegoalde.

Hasieran, lege-estatusa gatazka iturria izan zen Administrazioarekin: Elkargo Nazionala Ikastetxe publiko bati atxikitako elebiduna, hasieran Iruñeko Udaleko Euskara Sustatzeko Patronatua. Ikastola 2003ko irailetik Nafarroako Gobernuaren menpe dago.

TITULARTASUNA

Hegoalde Ikastola Nafarroako Gobernuaren menpe dago.

FINANTZIAKETA

Hezkuntza doakoa da gurasoentzat. Eskolaz kanpoko jardueretarako edo proiektu zehatzetarako, ikastetxe publikoei esleitutako laguntza mota bera jasotzen du Hegoaldek. Material suntsikorra eta eskola-irteeren gastuak gurasoek ordaintzen dituzte, urteko kuota baten bidez.

IRAKASKUNTZA

Hegoaldek Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako etapak eskaintzen ditu, 3 urtetatik hasita 12 urte bitarte, eskola-maila bakoitzeko bi talde ditugularik. Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza (12-16 urte) Iturrama institutuan egiten dute.